Reisblog 2: De (oneindige) augustus to-do-list.

28 augustus 2016 - Amsterdam, Nederland

Ik kan bijna niet geloven hoe snel deze maand voorbij is gegaan. De to-do-list die ik aan het begin van de maand opstelde was lang en gevuld met regelzaken, papierwerk, schoonmaken, afspraken en gelukkig ook leuke dingen. De lijst werd oneindig doordat er soms meer dingen toegevoegd werden dan dat ik kon afstrepen. Ik had ook onderschat hoeveel dingen ik zou moeten regelen om 4 maanden op reis te kunnen.
Dat kwam mede door het feit dat ik mij niet alleen ging voorbereiden op het huwelijk van Alex en Rose, maar ook op een backpack vakantie met Arthur én mijn periode als vrijwilliger. Om het nog een beetje complexer te maken hielp ik ook mijn familie om ons feest te organiseren.

Inmiddels is mijn to-do-list gelukkig steeds korter aan het worden. Alles voor mijn vrijwilligerswerk is inmiddels geregeld (lees: papierwerk, betalingen,Verklaring Omtrend Gedrag, pick-up vanaf Quito Airport als Arthur weg gaat, talencursus, ect). Daarnaast wordt mijn jurk voor de bruiloft momenteel in Guayaquil (Ecuador) gemaakt.  En ons appartement in Amsterdam heeft een grote schoonmaakbeurt gehad waardoor de keuken nu glimt, onze balkonnetjes stralen, onze kledingkamer heel erg leeg is en onze woonkamer fungeert momenteel als verzamelplaats voor spullen die mee gaan op reis.

Afgelopen twee weken kwamen ook de leuke dingen op de planning zoals mijn vakantie in Callantsoog met Sarah en Rosanne. Mijn vriendinnen brachten deze zomer door in India en Zuid-Afrika en waren allebei een maand weg waardoor ik het heel fijn vond om ze weer te zien! En een paar dagen strand en Ijsie Prima ijsjes kon ik ook goed gebruiken.

IMG_1663  IMG_1645

Ook mochten Arthur en ik op 24 augustus vieren dat wij 5 jaar bij elkaar zijn. Dat deden we in het zonnetje en met een heerlijk diner!

IMG_1710
Op donderdag had ik met mama een afspraak bij een (fancy) kapper en doneerde ik mijn lange haar. Na 4 uur hadden mama en ik beide een compleet andere look en waren we heerlijk verwend met kopjes thee, pepermuntjes, haarmaskers en gezelligheid. In totaal knipte de kapster 50 cm vlecht af, meer dan een halve meter aan haar. Daar ga ik een kind heel erg blij mee maken!

IMG_1721  IMG_1733    IMG_1722

Mijn laatste weekend in Nederland zat ook behoorlijk vol. Gister vierde ik met mijn gezin groot feest. Ik vond het heel mooi om te zien hoeveel mensen mijn ouders in de afgelopen 25 jaar om zich heen verzameld hebben. Een heel geslaagd feest kan ik wel zeggen. Voor mij ook een raar moment waarbij ik afscheid moest nemen van vrienden voor een lange periode. Ik wil iedereen die er bij was bedanken voor hun komst, de gezelligheid, de lieve kaartjes, het invullen van de 110 dagen slinger, knuffels, mooie woorden en fijne cadeautjes!

IMG_1743

Tot slot had ik vandaag een voorbereidingsdag voor mijn vrijwilligerswerk van Stichting Muses en is Arthur druk bezig geweest met het inpakken van onze (nieuwe) backpacks en koffers.
Nog een paar dagen en onze reis gaat echt beginnen, ik heb er zin in!
Heel leuk om van veel van jullie te horen dat jullie mij gaan volgen via mijn blog. Tijdens mijn reis zal ik wat frequenter dan afgelopen maand dingen met jullie delen (als de internetconnectie het toelaat).

Liefs,
Astrid